Mūsu programma ar spēles palīdzību palīdz apgūt programmēšanas pamatus, algoritmizāciju, pirmos soļus matemātikā un angļu valodā, kā arī citas ikdienas prasmes. Katru nodarbību jauns mācību materiāls katram bērnam.
Mūsu nodarbības palīdz attīstīt bērna komunikācijas prasmes, izskaidro tehnoloģiju pasauli un iemāca matemātikas un angļu valodas pamatus.
Izdales materiāls: Iepazīstināt, kā notiek robota vadīšana, ko nozīme KOMANDA “solis uz priekšu”. Komandas atkārtošana vairākas reizes – pēc attēlā norādītā ceļa pierakstīt, cik reizes tiek atkārtota komanda (1 reize, 2 reizes, 3 reizes). Mazāki bērni skaita pierakstu veic, izmantojot svītras, piemēram, 1 = I, 2=II, 3=III; lielāki ar cipariem. Darbs ar robotu – vienkāršu programmu veidošana pēc norādītā ceļa kartē (1 solis, 2 soļi, 3 soļi)
Izdales materiāls: Kas ir algoritms? Tēmas iepazīstināšana ar praktiskiem, sadzīves piemēriem. Izrunāt konkrētu darbību secību, kāpēc tā ir svarīga, lai sasniegtu rezultātu (kūkas cepšana, auga izaudzēšana - ko katrs solis nozīmē) Radošais uzdevums - uzzīmēt, ko bērns dara konkrētajā dienas daļā vai, piemēram, kas notiek no rīta, pa dienu, vakarā/naktī. Ar šo uzdevumu arī tiek uzsvērta secība - dažādas dienas daļas, kas nomaina viena otru. Darbs ar robotu – programmu plānošana un veidošana pēc norādītā ceļa sākuma un beigu punkta (1 solis, 2 soļi, 3 soļi, 4 soļi) Bērnu uzmanības noturībai nodarbības laikā var īstenot nelielu papildus aktivitāti saistībā ar tēmu par secību - sastāties rindā visiem pēc auguma, vecuma, dzimšanas dienas gadalaikiem.
Izdales materiāls Iepazīstināt ar virzieniem UZ PRIEKŠU, PA LABI, PA KREISI – komandas, kuras veic arī robots. Virzienu izpēte un atpazīšana – uzdevumā katrā no mazajām kartēm noteikt, kādā virzienā (uz priekšu/ pa labi/ pa kreisi) atrodas baterija, pareizo virzienu zem kartes iekrāsot. Darbs ar robotu – iepazīstināt kā robots veic ceļu ar pagriezienu, izmantojot piemērus (3 darbības: solis uz priekšu, pagriešanās uz vietas pa labi/pa kreisi, vēlreiz solis uz priekšu. Izpratnei par principu, kā robots veic ceļu ar pagriezienu, skolotājs to var arī demonstrēt pats – paiet uz priekšu, pagriezties stāvot uz vietas, paiet uz priekšu). Tālāk patstāvīga programmu plānošana ceļiem ar pagriezienu. Bērnu uzmanības noturībai nodarbības laikā var īstenot nelielu papildus aktivitāti saistībā ar tēmu par virzieniem - skolotājs sev vai arī robotam noteiktā virzienā novieto kādu priekšmetu un jautā bērniem – kādā virzienā no viņa tas atrodas?
Mērķis – patstāvīgi plānot un veidot robota programmu mērķa sasniegšanai, izmantojot apgūtos virzienus un tiem atbilstošos komandu blokus.
Stundas uzdevumi Izpētīt, kā katram no norādītajiem laukumiem piešķirts noteikts apzīmējums (simbols). Izmantojot šos apzīmējumus, veidot atbilstošu ceļa pierakstu. Darbs ar robotu – izmantojot norādītos laukumu apzīmējumus (simbolus), atpazīt no kurienes uz kurieni robots vēlas aizbraukt. Izveidot programmu ceļam no norādītā sākuma līdz beigu laukumam.